JellyPages.com

Selasa, 25 Februari 2014

Biskut batik a.k.a coklat marie ball

Dah lama jugak saya menyepi..sibuk sikit kebelakangan nie..nak masak-memasak nie pun macam tak berapa nak sempat..tp hari nie tiba-tiba tangan macam rajin jer..tgk biskut marie yang tak berusik dalam bekas, apa lagi...teringat satu resepi yg saya nampak kat fb tempohari..resepi tu dari fb suka suka masak..bila baca resepi tu sebiji macam buat biskut batik, tp namanya dah jadi coklat marie ball..saya pun cuba,dan hasilnya memang memuaskan...

Bahan-bahan:

2 cawan biskut marie dikisar hingga halus (kisar dulu baru sukat 2 cawan)
4 sudu makan butter dicairkan (saya guna 3 sudu je)
2 sudu makan milo
5 sudu makan susu pekat manis (saya guna 3 sudu je, sebab rasanya macam manis sangat kalau letak 5 sudu)
Coklat rice/gula warna warni utk proses menyalut

Cara-cara:

Satukan kesemua bahan kecuali bahan salut. Gaul rata-rata dan buat bebola kecil dan salut dengan bahan salut tadi. Isi dalam papercup dan simpan dalam peti sejuk. (agaknya saya buat semua bahan saya kurangkan,tu yg bila dah siap bentuk bulat,x boleh nak salut dengan coklat rice, tak melekat..he....he...he....)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan